Поширені питання
Підкажіть, які гаратнии того, що я отримаю замовлений товар?
Як уникнути обману, купуючи через интернет0 30.07.2013, 12:59 Сьогодні багато компаній та мережі роздрібної торгівлі в Україні починають активно продавати свої товари через інтернет. Однак недавнє дослідження компанії Digital Guru, показало, що тільки 14% жителів України або всього 2,1 млн. чол. зробили хоча б одну покупку в інтернеті в 2012 році. Збільшення числа покупок через інтернет в Україні гальмується із-за безлічі факторів: починаючи з того, що співвітчизники в цілому мало знають про те, як купувати в інтернеті, не довіряють продавцям і бояться стати жертвами шахраїв. Багатьох відлякує той факт, що при покупці через інтернет можна побачити продавця, немає особистого контакту. Крім того, немає можливості побачити товар власними очима, переконатися в його якості і – буквально поторкати його. Більшість цих страхів перебільшені, але є і частка правдивих історій. На жаль, але дехто з наших співвітчизників вже мають сумним досвідом покупок в інтернеті: вони вже мали справу з магазинами, не виконують свої обіцянки, і були змушені чекати доставку оплаченого замовлення невизначений кількість часу чи не могли повернути гроші. Навіть у тому випадку, якщо ви стали одним з тих, одного разу ошуканих покупців – не поспішайте впадати у відчай: ми постараємося розповісти вам, як бути пильними при покупках в інтернеті у майбутньому. Для початку потрібно зрозуміти, що, купуючи товари чи послуги в інтернеті, ви повинні бути такими ж пильними, як і при купівлі товарів чи послуг в роздріб в звичайних магазинах, кіосках і т. п. Тому, потрібно звертати увагу на вибір місця покупки і певні ознаки, які вкажуть на шахраїв. 5 способів переконатися в надійності інтернет-магазину: 1. Перевірити надійний інтернет-магазин та компанія, у якої ви збираєтеся купити товар чи послугу, необхідно, як мінімум, прочитати про неї на відповідній сторінці інтернет-магазину. Зверніть увагу на наявність/відсутність у інтернет-магазину самої необхідної для споживача інформації в розділі «Про нас» або «Про компанії». На даній сторінці повинні бути вказані актуальні дані: назва компанії, адреса, телефон, електронні адреси. Зробіть попередній дзвінок або зв'яжіться з представником інтернет-магазину іншим способом (через служби миттєвих повідомлень або по ел.поштою). Просунуті інтернет-покупці іноді користуються сервісом www.whois.com, завдяки яким можна перевірити благонадійність інтернет-магазину, термін реєстрації сайту в інтернеті, належність компанії, вказаної на сайті інтернет-магазину та інші юридичні дані. 2. Перевірити справжність і гарантії на товар або послугу Перевірте справжність товару, які ви купуєте — не підробку зі схожою назвою вам пропонують. Перевірте які гарантійні зобов'язання надаються, на які терміни і хто їх надає – продавець або виготовлювач. Для цього можна зв'язатися з представником магазину і розпитати подробиці, а також пошукати статті та огляди даного товару в інтернеті. 3. Перевірити вартість Якщо вартість товару в інтернет-магазині нижче, ніж навіть у виробника – це повинно вас насторожити. Пам'ятайте про одну просту істину – ціна товару не може бути нижче його собівартості. За низькою ціною може бути, як мінімум підробка і додаткові витрати, і як максимум компанія-шахрай, яка просто збере гроші за замовлення і зникне. 4. Особливі умови Якщо на сайті ви виявили наступні умови покупки, подумайте, чи варто купувати в цьому інтернет-магазині: занадто довгий термін очікування замовлення (більше 3-х тижнів); 100% передоплата за товар, якого немає в наявності; — відсутність контактної інформації на сайті; відсутність можливості оплати банківською картою або платіжним вимогою; багато поганих відгуків про роботу компанії. 5. Оплата покупки В більшості інтернет-магазинів оплата здійснюється готівкою кур'єру під час доставки, однак якщо на його сайті передбачена оплата банківською картою – у разі форс-мажору ви можете розраховувати на допомогу банку. Адже оплата банківською картою також безпечна і надійна, як і оплата в касі звичайного магазину. Безпека вашої кредитної картки гарантується спеціальним інтернет-протоколом HTTPS[1]. Зверніть увагу, при переході на зашифровану сторінку або в процесі оплати адреса інтернет-сторінки повинен змінитися з http, https, а в нижній частині або в рядку адреси браузера з'являється символ «замку». Ні в якому разі не відправляйте дані вашої банківської карти по електронній пошті. У разі незаконного використання даних вашої кредитної картки в інтернеті, банк зобов'язаний протягом 30 днів повернути вам гроші.
Які основні ознаки компаній-шахраїв?
Отже, які можуть бути типові ознаки, властиві фірм-шахраїв в інтернеті: компанія не відповідає на телефонні дзвінки та інші звернення в ел.формі; місце реєстрації компанії не відповідає дійсності; компанія пропонує популярні товари за ціною в три-чотири рази нижчі ринкових; дзвінок за контактним номером з'єднує вас з автовідповідачем, де вас просять передзвонити на інший номер (у 99% цей довідковий номер із дуже дорогий тарифікацією вхідного дзвінка). Крім окремих інтернет-магазинів в інтернеті працюють торгові майданчики, що об'єднують велику кількість інтернет-магазинів. На таких майданчиках існують служби, які спеціально займаються перевіркою компаній-продавців, а також складають рейтинги з корисною інформацією про компанії-продавця, за яким можна зрозуміти чи варто довіряти даної компанії. Як перевіряють компанії в торговому центрі в інтернеті Prom.ua? На порталі працює служба контролю якості, яка веде активну роботу з компаніями порталу, головна мета якої – підвищення надійності обслуговування і виконання зобов'язань перед магазинами покупцями. Для цього всі зареєстровані компанії в обов'язковому порядку повинні заповнити розділ «Про компанію», повідомивши актуальні контактні дані та надати всі необхідні документи (про держ. реєстрації компанії в Єдрпоу та в податковій службі, сертифікати і ліцензії, якщо діяльність компанії підлягає ліцензуванню). Модератори служби контролю якості засвідчуються в достовірності і актуальності всіх контактів компанії. Після проходження перевірки, модератор присвоює компанії статус «Перевірена компанія», потім на її сторінці розміщується однойменний значок.
ТОП-5 категорій, в яких можуть працювати інтернет-шахраї, за версією порталу Prom.ua:
смартфони
планшети і дрібна побутова електроніка
одяг
послуги з написання екзаменаційних робіт (курсових, дипломних)
послуги кредитних спілок.
На торгових майданчиках також зазвичай діють механізми захисту покупців і покупок. Так, наприклад, на порталі Prom.ua діє «Програма захисту покупців». В разі доведеного шахрайства з боку компаній-продавців, зареєстрованих на порталі, покупець зможе отримати до 3000 гривень в якості компенсації. Зверніть увагу, що подібні програми мають ряд умов, обов'язкових для виконання. - See more at: http://blog.ubr.ua/internet/ak-izbejat-obmana-pokupaia-cherez-internet-6103#sthash.TKAz3E7e.dpuf